کاهش ۲۰ درصدی  فرزندان مقیم در مراکز شبه خانواده سیرجان

تعداد فرزندان مقیم در مراکز شبه خانواده سیرجان طی دو سال گذشته ۲۰ درصد کاهش یافته است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان کرمان حسنعلی بردستانی رئیس اداره بهزیستی سیرجان گفت: تعداد فرزندان مقیم در مراکز شبه خانواده سیرجان طی دو سال گذشته ۲۰ درصد کاهش یافته است.

وی افزود : مراکز شبه خانواده یا خانه های کودکان و نوجوانان بی سرپرست و بد سرپرست به منظور مراقبت شبانه روزی از این گروه فرزندان ایجاد شده است و لیکن پذیرش و اقامت دائم فرزندان در این مراکز  نه تنها از اهداف بهزیستی نمی باشد بلکه ترمیم خانواده های از هم گسسته و بازپیوند فرزندان به خانواده زیستی یا جایگزین از اولویت های بهزیستی است.

بردستانی با اشاره به اهمیت رشد فرزند در بستر خانواده افزود: تجربه زندگی واقعی و نه زندگی خوابگاهی و تأمین عواطف فرزندان در بستر خانواده از اهمیت ویژه برخور دار است.

رئیس اداره بهزیستی سیرجان  اعتیاد، طلاق، فوت والدین ،مشکلات اقتصادی و اخلاقی و زندانی بودن والدین را از جمله دلایل بدسرپرست و بی سرپرست بودن فرزندان بر شمرد و ابراز امیدواری کرد مداخله تخصصی، به موقع و در دسترس مرکز فوریت های اجتماعی در کنار حمایت اقتصادی از فرزندان و خانواده ها بتواند از گسترش مراکز شبه خانواده و افزایش فرزندان مقیم در این مراکز جلوگیری نماید.

کد خبر 117851

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد